Gün içerisinde enerji toplamak ve vücut sağlığını korumak isteyenler için kuruyemiş tüketimi oldukça önemlidir. Birbirinden lezzetli kuruyemiş çeşitleri ile sizler de abur cuburdan uzak durabilir ve sağlıklı beslenmenize olanak sağlayabilirsiniz. Tamamen sağlık odaklı ve zarardan uzak şekilde beslenmeye yardımcı olan kuruyemişler, doğal yöntemlerle kurutulur. Isıl işlem ya da kimyasal işlem uygulanmadan kuru hale getirilen yemiş çeşitlerinin içerdiği su ve besin değeri kuruduğu zaman tamamen içine hapsolur. Böylelikle içeriğinden hiçbir şey kaybetmeden rahatlıkla tüketilebilir. Özellikle de günde mutlaka bir avuç tüketilmesi gereken badem dünyanın en sağlıklı yemişlerinden birisi olarak kabul edilir. İçerdiği zengin besin değeri sayesinde gün boyu zihin açıklığı verir. Düzenli tüketiminde çok daha kolay düşünmenize olanak sağlar. Bademin yanı sıra dış kabuğu ile tanınan Antep fıstığı da oldukça sağlıklı bir yemiş türüdür. İçerdiği zengin besin değerleri sayesinde mutlaka düzenli olarak tüketilmesi gereken bir türdür. Lezzeti ile herkesin severek tükettiği bir yemiş çeşididir.
 

Kuruyemişin Faydaları
 

Genellikle tuzlu şekilde tüketilen yer fıstığı ve daha birçok yemiş çeşidi faydaları saymakla bitmeyen türlerdir. Düzenli olarak tüketildiği takdirde kilo koruması sağlar. Beynin gelişmesine faydası olan ceviz hem kuru hem de taze şekilde tüketilmeye uygundur. Toz şeklinde ya da bir avuç tane şeklinde tüketilen leblebi ise bağırsak problemlerini ortadan kaldırır ve düzenli bir sindirim sistemine sahip olmanızı sağlar. Sağlıklı bir şekilde kilo almak isteyenler için kabak çekirdeği en güzel alternatiflerden birisidir. Kuru kavrulmuş şekilde ya da çiğ şekilde tüketilebilir. Tüm kuruyemiş çeşitleri karıştırılarak günde bir avuç tüketilebilir. Bu sayede kan dolaşımı hızlanır. Cilde renk gelir. Cilt sağlığı dengelenir. Saçlar daha sağlıklı uzamaya başlar. Bağırsak sorunları ortadan kalkar. Bağışıklık sistemi kuvvetlenir ve böylece hastalıklara karşı daha dirençli ve güçlü bir bedene sahip olabilirsiniz. Tamamen doğal yollarla kurutulmakta olan kuruyemişler, içerdiği besin değerleri ile zihnin daha açık olmasına da fayda sağlar. Özellikle de stresten uzaklaşmanıza ve düzenli beslenmenize de olanak sunar. Günde bir avuç tüketilmesi gereken fındık ise en zengin kuruyemişlerden birisidir.
 

Çiğ ve Kavrulmuş Yemiş Çeşitleri
 

Genellikle hem çiğ hem de kavrulmuş şekilde tüketilmesi uygun olan kuruyemişler her türlü bedene ve zihne katkı sunar. Lezzetli içerikleri sayesinde çocuklar tarafından da sevilir. Çocukların bedensel ve zihinsel gelişimlerine katkı sunar. Aynı zamanda en çok tüketilen çiğ yemişlerden biri olan üzümdür. Fındığın ve fıstığın da hem çiğ şekilleri hem de kuru şekilleri tüketime uygundur. Günde her saat tüketilebilir. Sütle birlikte, çay ve kahveyle birlikte ya da soğuk içeceklerle birlikte tüketimi uygundur. Çiğ ve kavrulmuş yemiş çeşitleri oldukça geniş kapsamlıdır. Tek başına tüketmek istemeyenler için çikolata kaplı çeşitleri, kuru meyvelerle karıştırılmış olan çeşitleri ve tuzlu özel soslarla kaplanmış olan çeşitleri de mevcuttur. Her damak zevkine ve her yaş grubuna hitap eder.
 

Kuruyemiş Fiyatları
 

Oldukça uygun fiyatlara sahip olan kuruyemiş çeşitleri mutlaka gün içerisinde tüketilmesi gereken ürünlerdir. Yemişlerle birlikte kuru kayısı, kuru üzüm ve kuru meyve gibi çeşitlerde karıştırılabilir. Çekirdeği çok sevenler için ay çekirdeği ya da kabak çekirdeği de her açıdan sağlığa faydası ile bilinir. Uygun fiyatlı kuru yemiş çeşitleri sayesinde hem çocuklarınızı hem kendinizi son derece dengeli ve düzenli besleyebilirsiniz. Uygun fiyatları ile dilediğiniz miktarda karışık ya da tek bir çeşit alabilirsiniz. Kahvaltıların ve ara öğünlerin vazgeçilmezlerindendir.