Yemeklerin yanında veya diyetteyken yenilebilecek kalorisiz besin yoğurttur. Çocuklara, gençlere ve çocuklara her türlü yaş grubuna hitap eden yoğurt, kolay ulaşılabilir ve maliyeti düşük bir besin kaynağıdır. Yoğurt, laktik asit fermantasyonu sonucunda elde edilen ve canlı laktik asit bakterileri içeren besin değeri yüksek, fermente bir süt ürünüdür.
 

Yoğurt Çeşitleri Nelerdir?

Yoğurt çeşitleri, aromalarına, yağ oranlarına, yapım şekillerine de diğer yoğurt çeşitleri olarak sınıflandırılmaktadır. Homojenize yoğurt, tava yoğurdu, süzme yoğurt, meyveli yoğurt ve light yoğurt en sık tercih edilen yoğurt çeşitleridir.
 

Yağ Oranlarına göre yoğurt çeşitleri;
 

- Tam yağlı = % yağ oranı en az 3,8
 

- Yağlı: yağ oranı en az % 3,0
 

- Yarım yağlı: yağ oranı en az % 1,5
 

- Az yağlı: yağ oranı en fazla % 1,5
 

- Yağsız (yavan): yağ oranı an fazla % 0,15
 

Yapım tekniğine göre yoğurt çeşitleri;
 

- Pıhtısı kırılmamış yoğurt
 

- Pıhtısı kırılmış yoğurt
 

- Kaymaklı yoğurt
 

Aromasına göre yoğurt çeşitleri;
 

- Sade yoğurt
 

- Meyveli Yoğurt
 

- Aromalı Yoğurt
 

Diğer yoğurt çeşitleri;
 

- Konsantre yoğurt
 

- Dondurulmuş yoğurt
 

- Kurutulmuş (toz) yoğurt
 

- Pastörize/uzun ömürlü yoğurt
 

- Silivri yoğurdu
 

- Soya yoğurdu
 

- Tuzlu yoğurt
 

Yoğurdun Faydaları Nelerdir?

Yoğurt, aslında bir süt ürünüdür. Çok besleyici olan yoğurdun düzenli olarak tüketilmesi insan sağlığı açısından faydalar sağlamaktadır. Yoğurt kalsiyum, B6 ve B12 vitaminleri, riboflavin, potasyum ve magnezyum açısından zengin besin türüdür. Aynı zamanda fosfor, iyot, çinko, A, E ve B vitaminleri içermektedir.
 

Yoğurdun faydaları şu şekildedir;
 

- Bağırsak sağlığını korur.
 

- Yağ yakımını destekler.
 

- Tansiyonu düzenler.
 

- Bağışıklık sistemini güçlendirir.
 

- Diş sağlığını ve çürümesini önler.
 

- Kemik sağlığı için gerekli olan kalsiyumu ve vitaminleri içerir.
 

- Kemikleri güçlendirir.
 

- Kolesterolü düzenler.
 

- Cilt ve deri hastalıklarına karşı korur.
 

- Kas gelişimini destekler.
 

- Sindirim sistemi, kalp ve damar hastalıklarına karşı korur.
 

- Menopoz döneminde yoğurt tüketimi çok önemlidir.
 

Yoğurt Hangi Hastalıklara İyi Gelir?

- Crohn hastalığı
 

- Kanser ve kronik yorgunluk sendromu
 

- Diş ve kemik hastalıkları
 

Yoğurt Kaç Kaloridir?

Düşük kalorisi ve insan vücudu için gerekli olan vitamin ve mineral değerleri bakımından zengin olan yoğurt kilo kontrolünde kullanılan ve zayıflamayı hedefleyen pek çok kişi tarafından başvurulan sağlıklı besin kaynağıdır.
 

- 180 gramlık orta bir kase yoğurt kalori değeri 112 kcal
 

- 100 gram yoğurt kalori değeri 62 kcal
 

Meyveli Yoğurdun Faydaları Nelerdir?

- Yoğurt tüketmek beyin fonksiyonlarını geliştirir.
 

- Sinir sistemimizin korunmasına yardımcı olan B12 vitamininin yanı sıra kalsiyum ve potasyum da içermektedir. Kalsiyum, kemik gelişimi sağlar.
 

- Vücutta kendi kendine sindirilebilen tek gıda olan yoğurt, sindirim sistemimiz zarar gördüğü zaman koruma sağlar.
 

- Yoğurt içerdiği canlı mikroorganizmalar sayesinde ağız sağlığınızı korur ve ağız kokunuzu düzenleyerek, diş taşı oluşumunu engeller.
 

- Faydalı besinler içerdiği için yoğurt tüketmek güzel ve parlak bir cilde sahip olmanıza da yardımcı olur.
 

Meyveli Yoğurt Kaç Kaloridir?

100 gram meyveli yoğurt 119 kcal’dir.

Meyveli Yoğurdun Besin Değeri Nedir?

100 gr meyveli yoğurdun besin değeri;
 

- Karbonhidrat (g): 7.16
 

- Protein (g): 2.43
 

- Yağ (g): 2.55
 

- Lif (g): 0.69
 

- Kolesterol (mg): 8.96
 

- Sodyum (mg): 32.92
 

- Potasyum (mg): 179.75
 

- Kalsiyum (mg): 90.23
 

- Vitamin A (iu): 27.09
 

- Vitamin C (mg): 17.55
 

- Demir: 0.34
 

Yoğurt Fiyatları

Her evde olması gereken, ucuz kalsiyum ve vitamin kaynağı yoğurt fiyatları, boyutlarına, fazlalığına ve yoğurdun çeşidine göre farklılık göstermektedir. En uygun yoğurt fiyatlarını, sodexo ile online alışveriş avantajını Atsepete’de bulabilirsiniz.